Thursday, February 17, 2011

UFO DI MALAYSIA

Gambar dari internet



Beberapa rakan saya minta cerita tentang UFO... saya pun tak tau kenapa tiba-tiba beriya-iya diaorang nak tau. Saya kira ini tentu pengaruh media... dan ada juga yang mengakui pernah terlihat objek seperti UFO. Tapi bila saya tanya adakah objek tersebut seperti di atas (saya pun terpengaruh dengan objek yang selalu disumbat oleh media sejak kecil)... mereka kata seolah-olah cahaya terang yang bergerak laju dan kadang-kala berhenti seketika di udara. Memang menarik... nak percaya takde bukti, takmo percaya ada pulak kawan-kawan keluar kalimah 'bukan kita je makhluk Allah di dunia ni'... so. saya senyap je la bila ada ustat dah kata macam tu.

Gambar dari internet
Oleh kerana tidak pernah membaca secara serious tentang 'benda alah' ni... saya pun browse la internet, kot-kot ada berita pasal UFO di Malaysia. Terkejut sekejap bila saya google... ada 1,660,000 results tentang topik tu. Dan gambar di atas adalah salah satu gambar yang dikatakan diambil oleh jurugambar amatur di Kuala Lumpur... kehadiran objek UFO di Kuala Lumpur. Buku yang ada di dalam collection pun banyak yang tak terbaca lagi... dalam plastik pun ada lagi. Takkan nak kena beli buku pasal UFO pulak kot.

Saya agak meragui tentang UFO ni... mungkin kerana saya tidak pernah nampak sendiri dan kedua... kebanyakan gambar yang ada terlalu kabur dan bentuknya boleh ditafsirkan dengan berbagai maksud. Namun, orang yang mengambil gambar tersebut bersungguh-sungguh mengatakan itu adalah UFO.

Kenapa UFO ni sibuk sungguh nak datang Malaysia yang cuma nampak macam 1cm je besarnya atas peta globe tu? Kenapa datang macam sergah-sergah lepas tu cabut kalau mereka itu dikatakan makhluk yang sungguh advance dan kita ini primitif? Kalau pun kita boleh buat contact dengan UFO ni... apa manfaatnya pada kita? Mereka nak ajar ke teknologi dan ilmu mereka tu pada kita?

Mungkin lambat lagi kot saya nak tumpukan bacaan tentang UFO ni... macam takde manfaat pulak. Lebih baik rasanya saya baca tentang pembinaan Corinth Canal sepanjang 6.3km di Greece... agak menakjubkan bila terusan ini boleh dibina pada tahun 1891-1893... di zaman yang tidak begitu advance.

Gambar: Wikipedia

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...