Wednesday, December 7, 2011

MBO CINEMA - PANGGUNG WAYANG PERTAMA DI SHAH ALAM

Suatu ketika dulu, panggung wayang tidak dibenarkan berada di dalam bandar Shah Alam. Saya agak kurang pasti apakah ada sebarang larangan bertulis tentang perkara ini, namun sekarang panggung wayang berjenama MBO telah pun memulakan operasi tayangannya di Space U8, Bukit Jelutong, Shah Alam. Mungkin kedudukan Bukit Jelutong ini yang terletak agak berjauhan dari Pusat Bandar Shah Alam, maka kehadiran panggung wayang ini tidak begitu dirasai oleh sebahagian besar penduduk Shah Alam. Apatah lagi panggung wayang di Bukit Raja, Klang dan MBO Cinema di Subang Parade, Subang Jaya adalah lebih dekat jaraknya bagi sebahagian besar penduduk Shah Alam.

Terpulanglah kepada penerimaan masing-masing terhadap kewujudan panggung wayang ni di Shah Alam. Bagi saya yang boleh dikatakan agak 'kaki wayang' ni, saya menghargainya kerana agak berdekatan dengan rumah. Kepada sesiapa jua, bila ke panggung wayang ni 'tengok wayang'... bukan 'buat wayang' sendiri kat dalam tu haha. Just behave politely and treat this place as a 'tempat liburan keluarga'.

Di mana Space U8, Bukit Jelutong ni... google sendiri la beb haha. Dan MBO Cinema ni berada di tingkat 3 (Dengar khabar Shalin's Bowl pun mungkin dibuka berdekatan dengan MBO)... orait la tu kan. Filem versi 3D pun ada beb... harga tiket double sket la.

So, meh kita tengok...






Masuk je, kita akan nampak logo ni di feature wall MBO. Seriously, saya jangkakan posisi ini akan menjadi tempat yang paling sesuai untuk bergambar :)





Di entrance juga, ada display panel yang agak retro... cara pamer secara non-digital.





Layan Ombak Rindu beb hari tu... hahahaha. Orang kata la dulu saya macam Aaron Aziz, la ni saling tak tumpah macam Haron Mahfiz dalam citer Anak Bapak.... hahahaha, orang kata la, bukan saya kata.





Di ruang legar MBO, ada kaunter menjual makanan... macam-macam ada.





Ni la lebih kurang kedudukan seat dalam bilik yang paling besar... Cinema No. 7. Ada pilihan untuk 'couple seat'... korang jangan ingat seats ni tempat buat drama pulak. Cuma ada orang tertentu prefer privacy bila pergi menonton berdua... especially laki bini. Tiket normal RM10 kot, so sapa nak couple seat ni... kena tambah singgit la beb. Apa sangat la kan... selesa la untuk saya yang kaki panjang nih.





Ni dia menu yang ada... pilih.

Selamat menonton guys... boleh la Ombak Rindu tu, buat layan jiwa. 'Tuhannnn, tolong lembutkan hatinyaaaaaaa'.... pergh, suara cam Hafiz AF beb... hahaha.

3 comments:

  1. di Pangkin ini juga tempat ku main dam dan congkak ramai-ramai di umah nenek dolu-dolu di kg tanjong rimau dalam, alor gajah melaka. hu hu hu

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...