Monday, December 5, 2011

GRAFITI - ARTIS JALANAN

Kebetulan hari ni saya ke Seksyen 2, Shah Alam... tempat di mana bertahun-tahun saya habiskan masa belajar di ITM. Dah banyak berubah tempat ni... gerai-gerai lama tempat kami lepak dulu lepas kelas, sekarang telah bertukar wajah... lebih teratur dan bersih. Namun kedai-kedai lama masih ada di situ. Dan di satu sudut dinding kedai yang menghadap asrama... saya saksikan sesuatu yang sememangnya menjadi minat saya sejak kecil... LUKISAN. Grafiti di dinding yang dilukis oleh entah siapa benar-benar menarik perhatian saya... sangat chanteq.











Kedua-dua lukisan di dinding ni bukanlah hakmilik saya... saya cuma mahu abadikan di sini. Sebelum ianya dicat semula oleh pemilik kedai atau dicemari oleh pelukis-pelukis lain... saya mahu gambar ini dirakamkan dan direkod untuk tatapan sesiapa jua yang menghargai seni. Apapun, saya amat mengagumi kedua-dua lukisan ini... memang chanteq. Tahniah la kepada sesiapa yang melukisnya.

Nota: Grafiti di atas bukanlah hakmilik penulis, diminta tidak digunakan semula untuk apa-apa tujuan.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...