Thursday, December 1, 2011

MAKAN-MAKAN DI SHAH ALAM - B'YYU PATISSERIE CAFE

Ada orang kata Shah Alam ni agak 'kekampungan' sedikit berbanding bandar-bandar besar yang lain... setidak-tidaknya itulah pendapat sebilangan orang luar yang berkunjung ke sini. Senyap sunyi katanya menjelang maghrib... takde tempat liburan. Hanya baru-baru inilah muncul panggung wayang MBO di Space U8, Bukit Jelutong... itupun terletak di luar pusat bandar dan hujung bersempadan dengan Subang dan Sungai Buloh. Ramai juga yang hairan bagaimana panggung wayang ini mendapat kelulusan sedangkan ramai penduduk Shah Alam memaklumi panggung wayang 'tidak dibenarkan' di sini. Tapi itu cerita lain... kena tanya orang politik, mereka lebih bijak.

Saya cuma ingin bercerita tentang satu tempat makan yang agak santai iaitu B'yyu Patisserie Cafe yang terletak di Ground Floor, Plaza Shah Alam, Seksyen 9, betul-betul di sebelah Hotel Concorde Shah Alam. Tabik hormat saya pada pengurusan plaza ni kerana dahulu tempat ini agak 'kureng', malah orangramai lebih gemar berkunjung ke Kompleks Shah Alam. Kini, ianya banyak berubah... banyak kedai makan menarik di sini.









Beginilah rupa cafe ni... sedikit English dan cuma mengambil ruang yang agak terhad tapi tersusun. Tempat duduknya ada di dalam dan juga di koridor entrance cafe ini (... sori, tak dapat ambil gambar sebab ada orang duduk. Takut kena marah)


Boleh tahan juga kuih-kuih ni... sedap ke tak, kena try sendiri la beb.


Agak kosong sedikit hidangan yang dipamerkan... mungkin sebab saya datang juga selepas tengahari. Kalau awal mungkin banyak kot.





Ada juga hidangan yang lain... boleh pilih dan harga pun agak berpatutan.

Pada saya, tempat ni memang menarik sebab selesa dan cantik... makanan pun boleh tahan. Jadi kalau nak lepak-lepak makan dan ambil gambar... mungkin ini tempat yang sesuai. Cuma sekarang ni tempat letak kereta agak terhad sebab makin ramai pengunjung... hasil dari kerja keras pengurusan menambahbaik plaza.

Apa lagi kedai makan yang ada di sini........?

Tutti Frutti, Subway, Windmill, restoran sushi, Chicken Rice, Laksa Shack, kopitiam, Pelita Nasi Kandar, Starbuck, Baskin Robbins, Nyonya Kitchen, Thai Restaurant, Nando's, Papa John, Sahara Tent, steamboat... itulah yang saya boleh ingat hehe.

Kedai lain.........?

Giant, Giordano, butik pakaian, kedai buah-buahan, gerai-gerai kecil di tingkat bawah sekali, beberapa kedai telefon dan komputer, kedai alat musik... DAN LAIN-LAIN. Hahahaha... jenuh la weh nak ingat semua... korang pergi sendiri la.

Apa pun kata orang... Shah Alam is still the best :)

4 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...