Monday, February 14, 2011

GRAMMY AWARDS 2011

Sempat juga tengok sikit-sikit Grammy Awards 2011 tadi... kena tengok ulangan nanti untuk full show. Nampak macam best, performance pun dahsyat (Lady Gaga?)... pakaian diaorang pun jangan cakap la tapi ada juga yang lebih 'sopan' dari beberapa artis di Malaysia... hehe kurang la sikit fesyen kemban tadi. Tapi kalau artis barat ni nak pakai kurang sana-sini pun... dah memang macam tu 'adat istiadat' diaorang.


Tolak ke tepi sekejap showmanship dan fesyen diaorang (kalau nak banding sekarang dengan artis di Malaysia, rasanya Stacy je kot artis muda yang nampak menyerlah dan paling 'meletop' show dia... lain tu maintain je la suam-suam kuku). Dari dulu hingga sekarang, dalam mana-mana show anugerah di UK ke atau US ke... hampir semua artis mesti datang dan siapa sahaja yang dicalonkan pasti hadir. Jika tidak hadir pun, mereka akan buat rakaman awal atau 'live telecast' dari mana-mana tempat.

Di Malaysia juga banyak anugerah, terlalu banyak untuk komuniti hiburan yang kecil tapi terima kasih jugalah kepada banyak pihak yang sudi mengeluarkan perbelanjaan untuk menganjurkannya. Cuma setiap tahun mesti ada dua tiga orang artis yang 'uzur' tidak menghadirkan diri... terhegeh-hegeh la pengacara berteriak... 'WAKIL... WAKIL'... hadoi lemau beb.

Macam mana pun... dunia perfileman Malaysia kembali menarik dengan berbagai filem yang menarik. Ayat standard boleh la kata... 'boleh tahan la, kena perbaiki lagi'. Pigidah... korang kalau takmo tengok... tak payah keluar ayat-ayat skema PLKN der... konon tak 'barat' la tengok filem tempatan.

... tak sabar tunggu filem Hikayat Merong Mahawangsa... nampak prebiu macam best... ada 3D ke brader Norman?

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...