Thursday, March 31, 2011

THE WARUNG, MID VALLEY

THE WARUNG adalah sebuah kedai makan ala-ala kopitiam yang terletak di Mid Valley, KL... agak tersorok dari pandangan ramai kecuali mereka yang datang menggunakan LRT. Kedudukan kedai ini terletak di tingkat 1 rasanya kot di hujung bahagian terletaknya Jaya Jusco. Di sebelah kedai ini ialah jambatan besi yang menghubungkan dengan apartment yang terletak di seberang jalan.

Dah lama sebenarnya saya  nak ambil gambar tempat makan ni. Layout kedai ni agak simple dan apa yang menarik minat saya adalah... meja makannya sama seperti rekabentuk meja yang digunakan pada tahun 70an dan awal 80an dulu... retro la kiranya... ditambah lagi dengan kerusi kayu.  Kali ni saya agak bermurah hati... saya sempat ambil gambar pekerja di situ yang saya lihat amat peramah dan rajin menegur... guys, you're on air now.


Dulu... inilah bekas lada hitam dan kicap yang digunakan... dalam bekas plastik. Selalunya kedai kat pekan-pekan kecil je guna bekas macam nih.


Kebetulan hari saya datang ni... perut tak begitu lapar. So, cuma order banjo special dan kopi tarik. Apa rasanya... kopi tarik kalau tak panas, memang tak berapa kaw la rasanya. Dan banjo telur special tu... boleh la tahan... banyak sangat mayonis yang diaorang letak, so dah jadi manis sket. Tekak saya ni kalau benda manis dan banyak garam... memang bunuh selera la. Makan cuma 3/4 dan tak habis... tak boleh la nak komen banyak sebab makanan lain saya tak cuba lagi.


Inilah lebih kurang view kedai ni yang terletak di depan F.O.S... sempoi je. Pekerja boleh tahan ramai dan kerusi meja boleh dikatakan mencukupi untuk menampung pelanggan. Semasa saya ke sana... agak penuh juga dan ramai juga yang makan nasi lemak bungkus... sedap kot tapi takut pulak buncit perut banyak makan nasi.


Tu dia... jenis-jenis makanan yang dijual... boleh tahan menarik dan banyak pilihan. Ada local foods malahan western foods. Sedap tak sedap... wallahualam, kena try juga another round nanti. Bagi yang tidak suka merokok... tempat ni memang sesuai la sebab dalam mall memang tidak dibenarkan merokok.


Dia boleh sempat tanya saya lagi... 'Abang amik gambar saya ke?'. Inilah brader yang hantar minuman... laju jugak dia kerja.


Macha sempat lagi tanya... 'Bang, saya pun nak jugak keluar dalam blog abang'. Haha... takde hal punya. Korang kalau sporting posing... aku seribu kali sudi amik gambar. Nampak tak kuih-kuih Melayu dalam bekas depan tu... boleh tahan banyak pilihan.


Adik-adik manis ni sempat sound lagi... 'takkan macha je bang, kitaorang pun nak gak'. Haha... korang semua memang sporting tapi tak tau la korang dapat tengok ke tidak gambar ni sebab terlupa nak bagitau address blog. Sibuk korang bergambar, jangan sampai hangus pulak burger kat belakang tu.

Inilah kali pertama saya ambil gambar pekerja di tempat saya makan... selalunya takut gak nak ambil gambar pekerja situ sebab masing-masing macam segan-segan nak bergambar...takut boss marah kot. Apa ada hal kan... bukan kena bayar pun boss korang confirm takleh bayar fee photography aku haha.

So... kepada kawan-kawan sekalian. Biar kita kalah bergaya... tapi jangan sekali-kali kalah makan. Lagipun itu je yang boleh menyatukan kita semua sebab ayat yang paling suka kita dengar bila jumpa kawan... WEH, DAH MAKAN?... lebih-lebih lagi kalau orang belanja makan... kan.

1 comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...