Thursday, July 28, 2011

TAHNIAH HARIMAU MALAYA... WE PROUD OF YOU


Gambar di atas saya ambil semasa Safee dan Amirul datang ke majlis pelancaran Karnival Bolasepak Merdeka PNSB pada tahun 2009 dulu... semasa mereka baru nak naik. Dan sekarang mereka membuat kita merasa bangga memakai jersey Harimau Malaya. Amirul adalah anak kepada Coach Zainal Nordin yang juga jurulatih pasukan bolasepak PNSB FC.

Nampaknya nasib tidak menyebelahi kita pada malam ni untuk pra kelayakan bolasepak Piala Dunia... yup kita kalah dengan Singapura... errr Rusia, err Uzbekistan, err China... apa pun la. Memang berdebar giler tengok game malam ni... 90 minit yang mendebarkan. Saya tak mau ulas sangat la pasal game tadi di Stadium Bukit Jalil... kita akui je kita kalah, it's ok beb. 

Menyaksikan anak-anak muda Malaysia bermain malam ini memang sesuatu yang menyeronokkan... seperti melihat bola pada era 80an dulu... ada orang Kelantan, orang Selangor, orang KL... orang kita la semuanya, nama-nama yang biasa kita dengar sejak kita bersekolah rendah hingga menengah... anak-anak kelahiran Malaysia.

... saya takmo ulas pasal team Singapore sebab tak tau la budak-budak tu geng Jurong ke, Geylang ke... tah sapa-sapa tah.

... meh kita fokus dengan Harimau Malaya.

Malaysia main fairly good malam nih... FAM atau sapa saja la yang jaga bolasepak kat Malaysia ni tak payah la buat post mortem atau rombakan melulu. Budak-budak tu dan Rajagobal doing just fine... giler beb, kalah tapi kita masih bangga dengan team Harimau Malaya. Mana taknya... macam tengok Malaysia lawan The Rest of The World... dan masih boleh seri. You guys really rock it bro... thanks.

Memang lama tak rasa feeling macam ni... seronok tengok game Malaysia yang nampak mula konsisten untuk naik semula dalam dunia bolasepak. Berbanding beberapa tahun lalu... kejap naik kejap tenggelam. Mungkin kita patut hidupkan semula Pesta Bolasepak Merdeka dan jemput negara-negara yang bagus dalam bolasepak untuk turut serta... beri lebih lagi pendedahan. Saya peratikan Malaysia macam takut nak anjurkan kebelakangan ni sebab asyik jadi skuad belasahan... sekarang saya pasti senarionya sudah berbeza.

Barisan pemain kita malam ni memang muda-muda belaka... and they played fairly well. Habis, takkan nak kutuk pulak kan... at least kita dah mula somewhere. Kita jangan melatah sangat pasal result malam ni... mesti terus mencuba dan pasti boleh. Kalau tidak takkan stadium Bukit Jalil tu penuh beb... lama dah tak tengok penuh macam tu dan hampir semua orang pakai jersey Malaysia. Last dulu... dulu la kan... masa Selangor cemerlang, merata-rata kita lihat rakyat Selangor pakai jersey Selangor. 

Sebab apa.... sebab kita bangga dengan pasukan Selangor.

S
E
K
A
R
A
N
G

..................... MANA-MANA CERUK RANTAU PUN, KITA DAH MULA KEMBALI PAKAI JERSEY HARIMAU MALAYA SEBAGAI PAKAIAN HARIAN.

Sekali lagi kepada pasukan bolasepak Harimau Malaya.............. tahniah. Korang dah kerja keras, main bagus... dan kami puashati.

.................... kita boleh bikin lagi... PASTI BOLEH


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...