Thursday, July 14, 2011

MARI KITA BERKARNIVAL... MAKAN BOLA, TIDUR BOLA

Yehaaa... Karnival Bolasepak Merdeka PNSB 2011 datang lagi. Saya pernah menulis tentang ini beberapa minggu yang lalu... dan hari Sabtu ini bermula la karnival tersebut yang akan berlangsung selama 2 hari. Yup, memang takde artis... juga bukan seperti Konsert GIG TV9 baru-baru ni di I-City malahan jauh sekali hendak dibandingkan dengan MTV World Stage yang akan diadakan beberapa hari sebelum Ramadhan. Ini adalah BOLASEPAK semata-mata... aktiviti riadah yang paling meletop di dunia. Sama la meriahnya macam game Arsenal vs Malaysia semalam... hahaha. Kita ada future Fabregas, Van Persie dan.... Safee Sali.


Tu dia... belon udara sudah pasang tadi biasalah beb, bajet kecik, bagi memeriahkan suasana dan sekadar memberitahu penduduk Shah Alam bahawa karnival bolasepak akan berlangsung pada Sabtu dan Ahad nih... 16 dan 17 Julai 2011. Banner pun dah pasang di pintu masuk Stadium Mini malahan ada tiang-tiang bendera berwarni-warni serious bro, wa mati-mati ingat lu orang buat opera... macam dalam cerita Shaolin Temple tu bila tengok tiang bendera tu bagi merancakkan suasana. Tapi kalau ada sapa-sapa harap bendera diaorang yang naik... sori bro, ini bukan aktiviti politik... heja betul-betul...

B
O
L
A
S
E
P
A
K

Semua rakan-rakan yang terbabit dengan karnival ini sedang rancak membuat berbagai persiapan minggu ni... pentas dah siap, line putih padang dah cat, rumput sudah dipangkas... macam nak kenduri kahwin la.



Aktiviti menukar jaring gawang gol ni sahaja serancak orang nak buat lemang... kata orang, berat sama dipikul... ringan kita jinjing bersama. Diam tak diam sambil-sambil gelak bagai nak rak... jaring tersebut telah berjaya dipasang walaupun terdapat berbagai perbezaan pendapat tentang bagaimana jaring tersebut harus diikat. Beza macam mana pun... diaorang ni takde la macam segelintir ahli politik tu, beza sikit je... dah bawak orang kat jalan. Hahaha... jangan marah ayahanda, nanti kena jual. Gambar di atas terpaksa di'retro'kan kerana tujuan ianya diambil hanya la untuk 'punch card'... hahaha.



Ini la gambar sebenarnya diaorang masa tengah buat kerja... tadi yang kat atas tu, ada 'aksi' sket. Nampak macam mudah je nak pasang jaring ni... tapi sebenar memang remeh la kerja ni, silap pasang boleh terbalik. Serious beb... kesilapan ni boleh membuatkan pengadil perlawanan membatalkan perlawanan kerana kesilapan teknikal. Dan jangan terkejut... yang pasang ni bukannya calang-calang orang bro... semua ada jawatan nih dalam kelab.


Saya rasa mereka ni semua harus dihantar ke kelas... bagaimana hendak beraksi di depan kamera... 

S
K
E
M
A

G
I
L
E
R

Ni la aksi terbaik yang dapat diberikan oleh otai-otai zaman rock kangkang siapa yang tahan napas ni, aksi zaman kamera pakai filem ni... hahaha.

Kelab juga telah menyediakan bola yang baru untuk perlawanan... ADIDAS. So, budak-budak semua... mainlah bersungguh-sungguh di Stadium Mini ini... tempat di mana pasukan Arsenal yang always the bestest in the world berlatih selama 2 hari sebelum menentang pasukan Malaysia semalam. Saya ulangi... ARSENAL BERLATIH DI SINI. Ni dia bola baru tu...



Bagi yang beragama Islam... jangan bimbang jika masuk waktu solat nanti, surau yang boleh memuatkan jemaah seramai 20 orang sekaligus juga ada di Kompleks Stadium Mini... sebelah kanan belakang ada tempat untuk orang pompuan. So tak perlulah nak pandu kereta keluar untuk cari tempat solat... konfem selesa surau nih. Bilik air berasingan yang mencukupi juga ada.




Sekarang mari kita lihat hadiah...


Ini adalah piala pusingan dan piala iringan untuk pemenang... ada beberapa ikut kategori umur. Cuma saya tidak begitu pasti samada ada hadiah wang tunai atau tidak. Bajet kecik beb... yang penting, aktiviti bolasepak ini harus disemarakkan.

Dan tak lengkap kalau takde hadiah kalung kat leher kan... macam kita sekolah-sekolah dulu la, bangga sungguh pakai dari sekolah sampai la ke rumah. Tidur pun letak kat sebelah bantal...



Sepang Gold Coast... syarikat yang memajukan resort di Bagan Lalang juga telah bermurah hati untuk menyumbangkan beberapa hadiah seperti yang mereka lakukan pada tahun-tahun yang lalu semasa karnival ini berlangsung. Diucapkan terimakasih di atas sumbangan mereka yang tidak pernah putus-putus...


Bagi sesiapa yang tidak pernah berkunjung ke resort atas air seumpama pokok palm ini... boleh la klik di website SEPANG GOLDCOAST, BAGAN LALANG untuk melihat sendiri keindahan resort ini.

Akhir kata... selamat majujaya kepada semua kelab dan akademi bolasepak yang terbabit. Main bola bukan lawan bola... semoga ada yang berjaya bermain di peringkat dunia nanti. Kepada kelab yang tidak dapat bermain kali ini... saya difahamkan, permohonan untuk penyertaan begitu memberangsangkan hingga tidak dapat memenuhi kesemua kelab yang berhasrat untuk turut serta. Ini mungkin disebabkan faktor bilangan padang yang terhad dan masa kejohanan yang cuma 2 hari... mungkin di lain kali... insyAllah.


MAJULAH SUKAN UNTUK SELANGOR DAN NEGARA

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...