Sunday, April 10, 2011

BILA NAJIB DAN NIK AZIZ JADI MODEL BERSAMA


Saya tak sempat nak buka suratkhabar hari ni... agak sibuk sedikit dengan urusan peribadi. Dan bila dah lega sikit, barulah ada kesempatan buka laman berita di internet. Kot-kot ada la berita 'video' lagi ke... hehehe. Tapi gambar-gambar yang saya nampak sebentar tadi, ternyata amat menyedapkan mata... dua orang tokoh negara dilihat bersama semasa program Perasmian Kompleks Pemasaran Setempat, Taman Industri Automatif Pekan, Pahang yang berlangsung semalam. Agak terkejut juga saya kerana, Tok Guru Nik Aziz sudi memenuhi jemputan saya agak je la kot ada jemputan di saat kemelut yang melanda sebuah parti apabila satu 'video panas' didedahkan oleh Dato Trio.

Mari kita lihat lagi beberapa keping gambar yang ada...




Dari segi politik, saya kira berbagai jenis 'spin news' yang boleh dibuat dari beberapa keping gambar ini. Baik UMNO mahupun PAS sudah pasti mempunyai 'spinners' yang mampu melakarkan 1001 kisah hanya berdasarkan beberapa keping gambar di atas.

Saya kira... sebagai seorang yang tidak menjadi ahli kepada mana-mana parti politik... saya suka melihat gambar-gambar yang ada di atas. Benar-benar memberikan kesenangan minda sambil mendoakan agar... kedua-dua pihak akan bersatu suatu hari nanti. Saya tak peduli la apa ahli-ahli parti mereka hendak kata... ikut masing-masing punya keras kepala la. Tapi saya yakin kedua-dua tokoh ini pasti bersetuju sekiranya saya malahan ramai lagi seperti saya... mendoakan kesejahteraan persahabatan ini dan tak payah la la spin kata-kata saya ni, sori bro... tak laku kat sini.

Muak dah rasanya asyik dengar SAME SHIT DIFFERENT DAY... betul-betul muak. Susah benar kita nak meraikan persahabatan... hal peribadi yang hanya membabitkan seorang, kerapkali disangkutkannya dengan orang lain agar menjadi payah... begitulah... dulu, kini dan mungkin selamanya. Habis porak peranda hidup kita dek hal peribadi seseorang... kawan menjadi lawan, saudara menjadi musuh... sampaikan nak minum teh tarik pun kena tengok tempat dan dengan siapa kita nak minum. Silap haribulan, orang 'chop' dahi kita pengikut seseorang... payah.

... mudah-mudahan kita semua berjaya di dunia dan akhirat. Kalau ada kawan-kawan yang nakal sedikit... nasihatilah dia elok-elok, janganlah sampai berpecah-belah. Yang nakal tu pun taklah sejahat Firaun dan yang menasihat tu pun saya kira taklah sebaik Malaikat. Jadi, mun-mun tu moleklah... kita lebih kurang je la kan kalau kata-kata saya ni pun ada orang nak spin, tak tau la nak kata apa lagi.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...