Monday, January 12, 2009

Perhimpunan Selamatkan Palestin





Tempat: Stadium Malawati Shah Alam
Tarikh: 10hb Januari 2009

Kasih sayang sebilangan rakyat Malaysia terhadap saudara seagama di Palestin masih tetap utuh dan ianya direalisasikan sekali lagi di perhimpunan aman yang telah diadakan di Stadium Malawati, Shah Alam. Hampir 5,000 orang memenuhi ruang stadium dalam suasana yang agak beremosi, sedih, marah dan menaruh harapan agar Palestin kembali aman. Mungkin wajah anak-anak kecil ini belum mengenal erti perjuangan dan kemerdekaan namun keprihatinan ibubapa mereka amat dibanggakan dan dihargai. Kesemua yang hadir setia menunggu sehingga program selesai dan di luar stadium, beberapa anak muda mengambil peluang 'membaling kasut' ke papantanda yang memaparkan wajah Presiden Amerika, Bush.

Semoga acara-acara seperti ini dapat dihadiri oleh lebih ramai golongan masyarakat, sebagaimana ramainya orang yang menghadiri konsert Akademi Fantasia yang pernah diadakan juga di stadium ini.

Kehadiran tidaklah diwajibkan dan tiada juga perlu membeli tiket untuk masuk ke stadium. Penganjur pun tidak merancang untuk menghantar kita ke medan perang, cuma sekadar sedikit masa dipinta untuk memberikan sokongan moral.



1 comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...