Tuesday, November 24, 2009

Berita Besar Dan Berita Kecil

Agak tersentuh sedikit dengan berita hari ini di Sinar Harian... 'SULTAN SELANGOR TITAH LAPOR PADA BAGINDA RINTIHAN RAKYAT'. Banyak yang boleh ditafsirkan dari titah Tuanku ini lebih-lebih lagi ianya sudah tentu akan dimanipulasikan oleh segelintir ahli politik. Suka hati mereka la... dah memang macam tu cara hidup mereka semata-mata untuk kekal hidup dan jadi tumpuan media.

'Beta harap semua YB-YB yang dipilih oleh rakyat ni... buatlah kerja dan jaga rakyat'... agaknya begitu mungkin Tuanku akan titah... ampun Tuanku, patik sekadar 'buat skrip'. Sesekali dengar berita seperti ni... sejuk hati rakyat macam saya ni. Sibuk la lepas ni semua OBD, Penghulu, Ketua Kampung... lepas ni pun ramai la berebut-rebut nak jawatan ni... dah tentu la ada desakan agar jawatan tu semua mesti ada pilihanraya gak. Takyah berebut la... buat je keje dulu. Mudah-mudahan selepas titah Tuanku ni... semua berita adalah berita besar di mata YB sekalian, walau sekecil mana pun rakyat tu. Harap la kan... harap.

Satu lagi berita besar yang menarik perhatian saya... 'Nik Aziz arahkan anak menantu letak jawatan'. Berkompang la seluruh panglima Tok Guru ni... tindakan bijak la, berintegriti tinggi la... maklum la kata Tok Guru ni kata keramat bagi mereka... lebih-lebih lagi geng yang selalu memakai t-shirt dan sticker kereta gambar Tok Guru. Saya pun setuju jugalah dengan arahan Tok Guru mereka ni... anak menantu kena siasat je, terus arahkan anak menantu letak jawatan walaupun tidak terbukti kesalahan lagi... demi menjaga maruah dan mengelakkan fitnah. Saya juga suka nak tengok Tok Guru gunakan pendekatan yang sama terhadap 'big boss' dia... Ketua Umum Pakatan Rakyat. 'Arahkan' la jugak agar Pak Sheikh tu letak jawatan dia agar segala siasatan ke atasnya selesai... asyik tangguh kes je. Kalau dah Tok Guru sendiri yakin Pak Sheikh tak salah, peguam pun handal-handal belaka... Pak Sheikh sendiri pun tak mengaku salah (... takmo sumpah Quran ke macam budak Saiful tu buat?)... pergi je la bicara tu... susah betul sampai diajaknya satu Malaysia ikut dia pergi mahkamah.

... tengah tunggu berita ekonomi ni... bila la agaknya nak baik.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...