Tuesday, June 25, 2013

REBUNG... YA, RESTORAN ITU.

Restoran milik Chef Selebriti Dato Ismail ini dah lama ada... saya selalu tidak berkesempatan hendak menjamu selera di sini, walaupun agak kerap juga lalu di kawasan Bangsar di mana restoran ini terletak. Macam-macam komen tentang restoran ini yang saya dengar... ada kata sedap, ada kata tak sedap... ada kata lauk-pauk dinner lebih banyak dari lauk-pauk lunch.

Tekak masing-masing ada selera sendiri... kan.

Kalau nak buat reservation... call sini
Saya cuba lunch di sini... di waktu jerebu sedang melanda Lembah Klang. Kebetulan ada geng makan orang rumah... dan kebetulan baru pukul 12pm... ada parking kosong. banyak alasan haha


Saya pilih makan di dalam... untuk kurangkan kesan jerebu dan mungkin kereta di luar tu betul-betul bersebelahan dengan jalan. Agak kurang senang makan di tepi jalan utama yang agak sibuk dengan kenderaan. Terasa suasana seperti rumah saya semasa kecil dulu... binaan restoran ini seperti quarters lama JKR di Klang, seperti rumah pegawai-pegawai kerajaan dulu... dah ianya mengembalikan sedikit nostalgia semasa saya tinggal di Klang dulu.

Saya lihat di bahagian belakang ada ruang jika hendak mengadakan majlis makan dalam bilangan yang ramai malahan disediakan pentas kecil untuk berpentas musik... tentu menarik.

 

Terdapat cermin besar dan anda dapat melihat lauk-pauk yang disajikan dari meja saya. Saya sertakan gambar-gambar di bawah untuk tatapan semua. Bila masuk bab makan ni, tak perlu tulis panjang-panjang... kan.




















Anda boleh memilih samada hendak makan di luar atau di dalam. Mungkin anda perlu membuat booking terlebih dahulu jika hendak makan di ruang dalam kerana saya lihat semua 'RESERVED' di atas meja.

RM40 seorang untuk makan tengahari... tekak saya mengiyakan kelazatan makanan di sini. Dan kopi itu... memang sedap dan sentiasa panas tak tahu jenis kopi apa tapi memang sedap. Mungkin saya akan berkunjung lagi ke sini dan pastinya perut kena betul-betul lapar jika hendak menikmati bufet bernilai RM40 itu.

Adakah ianya berbaloi... sudah tentu. Kita kerja keras mencari rezeki, sesekali kita nikmati makanan untuk kepuasan sendiri... seperti juga orang memanjakan diri dengan shopping. Saya pilih makanan... itu je yang sedap kan. Saya baru sekali berkunjung ke sini... agak tidak adil hendak memberikan komen panjang lebar kerana saya tidak berkesempatan menjamah semua makanan yang ada... dan cendol itu juga tidak sempat untuk dinikmati haha. Perut makin kecil mungkin... bufet agak kurang sesuai buat saya sekarang ini... tidak seperti dulu.

Orang agak ramai ketika itu... agak kurang selesa mengambil gambar kerana masing-masing 'merenung' saya akibat kelaparan lunch hahaha. Mungkin berpeluang di lain kali untuk mengambil gambar mee kari, laksa, asam pedas, lemak rebung, lemak daging, ulam, roti jala, rojak buah, ikan bakar, goreng pisang, kuih-muih Melayu dan macam-macam lagi.

Mungkin dinner di sana nanti kot...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...